2010. március 31., szerda

A legszebb búcsúajándék

Véget ért a két hónap stázs Nils Henkel három csillagos konyháján. Hogy kicsit érdekesebb legyen az utolsó hét, a Chef de Partis Garde Manger lebetegedett. A Demi chef már 6 hete nincs műtét miatt, ezért ajánlották fel, hogy maradjak. Így volt a Chef de Partie, én és még egy kisegítő a másik konyhából. Egy hónap alatt szépen össze is állt a csapat, a legnagyobb pörgésben is gördülékenyen ment minden.
No persze nem elég, hogy a Chef de Partie lebetegedett, a másik kisegítő is elhagyta a konyhát, így az utolsó két napomon egyedül én voltam aki többé kevésbé ismeri a pályát. Jött egy új kisegítő, tanuló a másik konyháról illetve a kollegák álltak be segíteni abban amiben tudtak. Az eredmény két nap folyamatos pörgés, eddig sosem csinált receptúrák használata, teljes pályairányítás, tanuló és új stázsoló felügyelete és irányítása. Persze engem pedig a kollegák felügyeltek és irányítottak hiszen rengeteg tapasztalatuk van és nagyon hamar átlátják az új pályát. És persze a felelősség is javarészt az övék hiszen én csak egy stázsoló vagyok. Fogytam is két nap alatt két kilót, aludtam 3 órát, de nagyon hasznos tapasztalat volt betekinteni, milyen is egy 3 csillagos konyhán egy teljes pályát irányítani!
És a kedves szavak mellett mi lehet a legszebb búcsúajándék amit adhattak, amit csakis állandó munkatársak kaptak eddig...:-)!?

figyelemelterelés, becserkészés, ráugrás, lefogás, hadakozás, megdöntés, cipelés, hadakozás, teherkocsira pakolás, kocsikázás ki az udvarra, hadakozás, leparkolás a tónál, hinta-palinta első kísérlet, hadakozás, hinta palinta második kísérlet, csobbanás, lihegés, önelégült mosolyok és nevetések, menekülés a vizes ember elől aki mezítláb, nadrág nélkül kerget...

már ezért megérte ez a két hónap:-D!

3 megjegyzés:

  1. Jaj, de jó volt neked. No, nem a konyhai munkát irigylem, hiszen ott nekem sok babér nem teremne, hanem az ilyen összeszokott csapatmunkát. Mikor együtt, egymást segítve, közös célért dolgoznak a dolgozók... Még az se számít, ha elfárad az ember, és egész nap egyszer jut el a mosdóba :)

    VálaszTörlés
  2. Már előre sejtettem, hogy nem fogod megúszni a búcsúajándékot :D
    Ez a karma Peti bácsi :P
    És akkor most hova tovább? Van már valami terv?
    Nem lesz London?
    Én nyárra tervezem, hogy leemigrálok londonban, több a lehetőségm és talán végre valami normális állandó munkahelyet is tudok találni magamnak, ahol lehet folyamatosan fejlódni! Majd mindenképp írj, hogy mi a helyzet, addigis Aloha

    VálaszTörlés
  3. Peti, mi van Salzburggal?
    Ha utána haza vágysz, lenne jó meló!!!
    ob

    VálaszTörlés