2009. szeptember 4., péntek

Frisange, Luxembourg

A képek fordított időrendben vannak, hála blogger.com-nak.
A lényeg a lényeg, kisebb-nagyobb zökkenőkkel, de szerda este megérkeztem Luxembourgba, Frisange településre ahol ha minden jól megy a következő négy hónapot fogom tölteni, Lea Linster egy Michelin csillagos éttermében.
Az étterem csak jövő csütörtökön nyit ki hivatalosan, így az első hétre szállást a helyi hotelben kaptam. Arról nem tájékoztattak, hogy mikor lesz az első munkanapom, így az első napon csak vártam, vajon keresnek-e, illetve du elsétáltam az étteremhez körbeszaglászni. Annyit láttam, hogy van élet az épületben de azt nem láttam, hogy takarítanak vagy főznek, úgyhogy beültem a helyi Cafe-ba, megkóstolni a Lux-i sör és kv kínálatot. A sör jó, a kv híg. De biztos találok majd ennél jobbat is, nem adom fel!
Pénteken már meguntam a bizonytalanságot, így inkább ismét elsétáltam az étteremhez és besündörögtem a személyzetin. Két kedves szakáccsal találkoztam, egyértelműen a főzés jeleit mutatták, akik sajnos nem tudtak sem angolul sem németül, így csak annyit mondtam nekik, hogy "stagiare" meg hogy "septembre". Ez persze egyértelmű volt és mondták, hogy hívják a chef-et, ő beszél minden nyelven.
Ő mondta, hogy az étterem csak jövő héten nyit, mire mondtam, hogy tudom, de itt vagyok, látom hogy valamit már főznek, úgyhogy örömmel beállnék. Kiderült, hogy szombaton (azaz ma) lesz valamilyen vacsora, arra készülnek elő, du 5-re menjek. :-D
Szerencsére a szoba reggelivel együtt van, így azzal nem kell foglalkoznom. Viszont a mosást valahogy meg kell oldanom, a hotelnek meg persze nem fogok fizetni, így marad a jól bevált taposós módzser:
Az elmúlt napokban az ebédem és a vacsorám rendkívül egészséges volt, ebédre sajt, kenyér és alma. Vacsorára alma, kenyér és sajt.
Ebben persze közrejátszik az a tény, hogy a faluban nincs ABC, sem hypermarket de még egy diszkont sem. Viszont van hat, azaz 6 benzinkút!!! és a Total most építi a másodikat...

Nyiván a falu alatt! elmenő E29-es miatt.
A hotel és az étterem a falu két végén található, a térkép szerint a hotel már a francia határon fekszik, majd holnap megnézzük, hogy is van ez.
Frisagne egyutcás kicsiny falu.
Igazi vidéki környezet, földekkel, szabadban legelésző állatokkal.


Igazi modern külvárosi környezet, divatos kertesházakkal.

Igazi nyugati lakótelepi környezet társasházakkal.
Igazi mediterrán környezet gusztusos lapostetős házakkal.
Az étterem.

Itt sokat fogok ki-be menni...
A szobában lakótársam is akadt. Bár ő nem vetette magát a porszívócső elé, mint államok beli kollegája, belebújt a szemetesbe majd onnan kiugrott az ablakon túlra. Párizs-Luxembourg, TGV, akciós első osztály:-)
És a stockholmi kollegák, a dán gyakornok, aki a legjobban a barátnőjét hiányolja...
A csapat ebédszünetben...
És a norvég sous chef:

És sok sikert a Czifray versenyzőknek! Hajrá Chéf úr!


4 megjegyzés:

  1. Jó, hogy nem vagy arachnofóbiás! Milyen messze vagytok a fővárostól? Ez új étterem, vagy felújítás? Van már előjegyzett vendég a nyitásra? H M.

    VálaszTörlés
  2. Egész Luxembourg kb akkora, mint Pest megye, én olyan 5-6 km-re vagyok a fővárostól.
    Lea 1982-ben nyitotta az éttermét, de rátapintottál a lényegre, a nagy mozgolódás az étteremben amiatt is van, hogy az egész éttermi részt felújítják és nagymértékben ki is bővítik, fedett terasszal, verandával!
    Csak erről később akartam írni, amikor képem is lesz róla..:-)
    A foglalásról nincs infóm, de gondolom nem szokott kongani az ürességtől a hely!

    VálaszTörlés
  3. Péter úr,
    köszi a drukkolást a Czifrayra!Minden jól sikerült kis hibáktól eltekintve.Ezek igazából finomítások(könnyedebb halalaplé,intenzívebb savak stb.)Most a másik kantabárost vittem magammal:)Dávid úr sem aludt semmit buliban volt mint te múltkor....gondoltam ez jó ómen lehet...majd meglátjuk..Minden jót kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Molnár úr,
    a hibák a legjobbak, azokból lehet a legtöbbet tanulni:-)
    Akkor a Kanta ereje volt önnel...ennél nagyobb földi segítség nem sok van...!!!
    Nagyon kíváncsian várom a beszámolókat, eredményeket és képeket.
    Nem kiabálom el a medve bőrét, de egy sört azért nyitok ha minden jól sikerült...
    További minden jót!

    VálaszTörlés